skrawki naszej kuchni, naszego domu, nas samych...
Blog > Komentarze do wpisu

lody i banany w karmelu

macie ulubione przegryzki w czasie ogladania filmow? u nas w domu roznie z tym bywa. czesto niczym na wybiegach panuje jakas moda. np. na popcorn przygotowywany w mikrofali, maslany z sola, albo czipsy - te ulubione sweet chilli, ostatnio jednak unikane ze wzgledu na chilli, albo jeszcze roznego rodzaju orzechy, dla faceta pistajce, dla mnie migdaly...



a ostatnio, poniewaz na salony wrocila pani wiosna i zrobilo sie wreszcie cieplo, zamarzyly nam sie lody. poki jeszcze nie krece tych wlasnej roboty, kupne trzeba czyms przystroic.
tak oto powstal znany juz trend w modzie, czesto powracajacy, czyli lody na cieplym karmelizowanym bananie.

nasza ulubiona wersja z lodami karmelowymi. za duzo karmelu? nie dla nas! ;-)

p.s. a poniewaz notka zaczela sie tematem filmowym, wspomne tylko, ze lody sprawdzily sie podczas dwoch wzruszajacych filmow: "chlopiec w pasiastej pizamie" oraz "lektor". polecam oba!



lody karmelowe na karmelizowanym bananie (2 porcje):

lody karmelowe (moga byc waniliowe, w ilosci dla dwoch osob)
2 banany
kawalek masla (byle nie slonego!)
4 lyzeczki ciemnego cukru brazowego

na patelni rozgrzac maslo.
przekroic banany wzdluz. posypac je z jednej strony polowa cukru brazowego. pozostala czesc cukru wsypac na maselko na patelni. wlozyc tam banany oproszone cukrem na gorze, tak, zeby cukier znalazl sie na dole i na topie.
dusic banany w karmelu przez jakas chwilke. odwrocic na druga strone. polewac wyodrebnionym karmelem.
w tym czasie wylozyc lody na talerz. przelozyc tam cieple, gotowe banany, takie, ktore juz dzieki cukrowi staly sie brazowe.
mozna pozostalym z patelni karmelem polac lody.
podawac natychmiast i delektowac sie lodami z bananem.

czwartek, 09 kwietnia 2009, cuda.wianki

Komentarze
2009/04/09 01:05:28
Ale sobie dogadzacie :D
-
2009/04/09 09:24:41
O mniam ! Ale kusisz !:))
Twoje malenstwo na pewno w brzuszku zadowolone z takich smakołyków :)))
Pozdrawiam wiosennie :)
-
2009/04/09 09:36:31
Pysznie wygląda ten deserek:) Chętnie bym się poczęstowała:)
-
2009/04/09 09:39:06
Pycha!
-
2009/04/09 19:33:18
casiupaw, oj ostatnio sobie dogadzamy... prawda, prawda... :-))
-
2009/04/09 20:54:59
podoba mi sie:) prosto, szybko i na pewno smacznie:)
-
2009/04/10 14:25:59
Ale Wam dobrze :) Ten deserek musi być bardzo smaczny :) Bardzo lubimy z mężem banany, więc może kiedyś go wypróbuję. Co do filmow, widziałam oba i również mi się podobały :) Pozdrowionka :)
-
2009/04/10 17:46:12
widze wedelko, ze mamy podobny gust filmowy... i nie tylko :-))
Durszlak.pl